جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۱۹:۰۴

معاون توسعه فناوری سازمان فضایی:
عامل انسانی در آتش سوزی تالاب هورالعظیم دخالت دارد

باشگاه خبری فراساحل: معاون توسعه فناوری سازمان فضایی ایران گفت: بر اساس داده‌های ماهواره ای، در زمان بروز آتش سوزی در تالاب هورالعظیم در خوزستان، تغییرات دما در منطقه شدید نبود و بنابراین عامل انسانی در وقوع آن دخیل بوده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی صادقی نایینی افزود: محل آتش سوزی به صورت روزانه مورد پایش می‌شود و هر پنج روز یکبار میزان تخریب این تالاب مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مساحت کل تالاب حدود 100 هزار هکتار است که دو سوم در عراق و یک سوم آن در ایران قرار دارد. صادقی نائینی اظهار داشت: تا قبل از 17 شهریور ماه امسال حریق در قسمت عراقی این تالاب بود که از 18 شهریور حریق به داخل ایران وارد شد. وی درباره علت وقوع آتش سوزی بر اساس داده‌های ماهواره ای بیان کرد: بر اساس پایش‎ها از ابتدای آتش سوزی تغییرات دما در منطقه شدید نبود بنابراین نمی‌توان این موضوع را دلیل آتش سوزی دانست بلکه در این حادثه عامل انسانی دخیل بوده است.

ارایه روش شناسی کاهش خشکسالی به سازمان ملل
معاون توسعه فناوری سازمان فضایی ایران گفت: ایران روش شناسی(متدولوژی) کاهش خشکسالی به سازمان ملل معرفی کرد که برای بهره برداری کشورها بر تارنمای اینترنتی این نهاد بین المللی قرار گرفته است و کشورهای مختلف می‌توانند از این متدولوژی برای کاهش خشکسالی استفاده کنند. وی همچنین از تهیه گزارشی درباره گرد و غبار به زبان انگلیسی خبر داد که پس از تکمیل به سازمان ملل ارسال می‌شود.

 استفاده از اطلاعات ماهواره در حوادث طبیعی
معاون توسعه فناوری سازمان فضایی ایران درباره استفاده از داده‌های ماهواره ای در حوادث طبیعی تصریح کرد: تابستان سال گذشته تفاهم نامه مشترکی با سازمان مدیریت بحران به امضا رسید که در این تفاهم نامه چگونگی استفاده از فناوری فضایی در مدیریت بحران کشور ذکر شده است. وی افزود: در سال گذشته دوره آموزشی سه روزه در هفته جهانی فضا برگزار شد که 100 متخصص سازمان مدیریت بحران از 31 استان کشور در آن شرکت کردند. صادقی نائینی بیان کرد: پس از زمین لرزه کرمانشاه اطلاعات ماهواره ای منطقه را دریافت و در ماهدشت مورد بررسی قرار دادیم که بر اساس آن نقشه مناطق تخریب شده در سر پل ذهاب، قصر شیرین و 30 روستای حاشیه ای را تهیه و در اختیار گروه‌های امدادرسان قرار گرفت.



  کد خبر : 5972
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :